Od jakiegoś czasu dużo mówi się o tym, że praktycznie każda kobieta, bez względu od wieku powinna ćwiczyć regularnie mięśnie Kegla. Są to silne mięśnie, których zadaniem jest utrzymanie na miejscu narządów wewnętrznych. Dzięki nim, wolno urodzić dziecko z łatwością i mniejszym bólem, równocześnie nie ryzykując nacięcia krocza. Także po porodzie przydają się silne i wzmocnione mięśnie Kegla, ponieważ to naturalnie dzięki nim nie ma problemów z nietrzymaniem moczu.

mięśnie kegla u kobiety

Przeważnie mięśnie Kegla ćwiczą w takim razie kobiety w ciąży i planujące ją. Jeśli zostaną one porządnie wzmocnione, o wiele łatwiej jest przejść przez oczywisty poród oraz jednocześnie nie odczuwać aż tak silnego bólu. Zdarza się, że do gabinetu fizjoterapeuty trafiają również panie, jakie rodziły dawno, jakkolwiek pojawiły się u nich komplikacje z nietrzymaniem moczu, na ogół wysiłkowym, na skutek:
•    kichnięcia,
•    kaszlnięcia,
•    śmiechu,
•    podnoszenia ciężaru.
Mięśnie Kegla to inaczej mówiąc mięśnie dna miednicy. Wolno je z łatwością zlokalizować w czasie próby wstrzymania strumienia moczu. W jaki sposób najpoprawniej je ćwiczyć? Całe ćwiczenie polega tylko na napinaniu mięśni oraz ich rozluźnianiu. Najprzyzwoiciej rozpocząć od pozycji leżącej, jednakowoż z od czasu do czasu można również ćwiczyć w innych pozycjach. Należy napinać mięśnie przez kilka sekund, a w następnej kolejności rozluźniać je na dwa razy dłuższy czas.
Bardzo istotne jest to, aby napinać wyłącznie mięśnie Kegla, a nie brzuch, czy pośladki. Przed skurczem trzeba wziąć głęboki wdech oraz pomału wypuszczać powietrze podczas rozluźniania mięśni. Najodpowiedniej jest zastosować serię dziesięciu powtórzeń. Takich serii może się wykonywać około trzech w ciągu dnia. Poprawę można zauważyć już nawet po sześciu tygodniach, mimo to należałoby ćwiczyć w dalszym ciągu, chociaż raz dziennie.
W aptekach i punktach sprzedaży można obecnie kupić odpowiednie kulki do ćwiczenia mięśni dna miednicy. Bardzo wspomagają one cały proces oraz okazuje się, że przynoszą korzystne wyniki. Z takimi kulkami także trenuje się na zasadzie kurczenia oraz relaksowania mięśni.
Damy, które regularnie ćwiczą, przyznają że przyniosło to rezultat w trakcie porodu drogami natury i znacznie szybciej były one w stanie do siebie dojść. Poza tym, u takich kobiet z łatwością wyklucza się też problem nietrzymania moczu. Większa część z nich wskazuje, że to naturalnie dzięki sprawnym mięśniom Kegla mogą również czerpać poprawniejszą przyjemność ze współżycia. Ma to także realny wpływ na odczucia seksualne partnera. Takie ćwiczenia nie są wysiłkowe i nie absorbują dużo czasu, a można je wykonywać dosłownie wszędzie i o każdej porze. Otoczenie z pewnością nawet się nie zorientuje.